Kehakaalu alandamine 31.01.25 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Sooviksin küsida, kuidas ma saaks kehakaalu alandada, kas on mingid ravimid. Probleem on selles, et ma võitlen ka vaimse tervisega, aga need ravimid, mis mul psühhiaater on kirjutanud, ei toiminud. Mul on kõrgevererõhu tõbi ka. Minu kaal on 115 ja pikkus on 175cm. Mul pole jõudu, et liikuda. Toitun mitmekesiselt, kogused ei ole suured, pigem väiksed, söön seda, mis kodus tehakse. Rämpstoitu ei söö. Mul on rasvmaks. Kord nädalas on mul korvpalli trenn, tund aega.
Arst vastas:
dr Artur Minenko
Toitumisterapeut
Confido tervisekeskus
Tere!
Üksinda on kaalust alla võtta keeruline. Soovitan seda teha spetsialisti juhendamisel, näiteks minu abiga.
Kuidas see toimub? Koostatakse personaalne ja lihtsasti järgitav toitumiskava. Kuid kõige olulisem on patsiendi tagasiside spetsialistile, antud juhul mulle, toidupäevikute kaudu. Patsient saadab need mulle ja mina analüüsin neid, olles pidevas kontaktis patsiendiga. Kaalulangetusprotsess hõlmab toitumise korrastamist, uneharjumuste jälgimist ja tagasisidet. Spetsialistina toitumise ja personaaltreeningute alal ei soovitaks ma teil ülekaalulisena tegeleda intensiivsete lööktreeningutega. Pigem eelistage rahulikumaid rasvapõletustreeninguid, kuni olete kaotanud 15-20 kilogrammi. Praegu on sellised intensiivsed treeningud ohtlikud teie liigestele ja selgroole.