Gerd ehk Gastroösofageaalne reflukshaigus 03.02.25 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere mul on juba 5 kuud olnud kõrvetised mis tekkisid arvatavasi sellest, et sain teada, et isal oli insult, sest samal päeval tekkisid kõrvetised mis kestavad siia maani. Käisin mõõka neelamas ja mulle öeldi, et mul on GERD ehk siis mao tagasivoolu sagedus ja klapp ei sulgu lõpuni. Mulle arst ütles, et peaksin dieedil olema aga ta ei osanud mulle täpselt öelda mida või süüa ja mida ei tohi. Kuna ma olen kõhna siis ma ei kujuta ette veel dieeti. Olen 162cm ja 53kg.Arst palus, et ma alguses oleks dieedil 14 päeva. Oskate aidata menüüga.
Arst vastas:
Artur Minenko
dr Artur Minenko
Toitumisterapeut
Confido tervisekeskus
Tere!
Teil on vajalik raviotstarbeline ja tasakaalustatud toitumine koos toitumisrežiimi järgimisega. See ei tähenda tingimata kaalu langetamist, vaid pigem teatud toiduainete ajutist vältimist, mis tekitavad happelist keskkonda. Vältida tuleks liiga külmi ja liiga kuumi toite. Samuti on teatud köögiviljad keelatud, näiteks: valge peakapsas, redis, spinat, sibul, kurgid, soolatud ja hapendatud köögiviljad, seened, konservid.
Olete oodatud minu vastuvõtule, kus saaksin teile väljatöötada toitumisplaani!