Õunaäädikas 30.10.18 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Olen 51 aastane naisterahvas. Menopausis kipub vägisi liigseid kilosid tulema ja hommikul peale tõusmist olen nagu õhupall-nägu ja silmalaud turses. Päeva jooksul läheb paremaks.
Püüan vähendada toidukoguseid ja toituda tervislikumalt.
Lugesin õunaäädika kapslite kohta. Peaks nagu sobima,sest kiirendab ainevahetust ja ka sapi tööd toetav toime.
Mul pole maohaavandeid,aga vahest esineb ülihappesuse tunnuseid-kui sügisel palju marju ja puuvilju tarbida jne.
Kas õunaäädikas võib magu ärritada ja kas on nende kapslite tarvitamisest ka mingit kasu loota.
Ette tänades
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Erinevate tootjate preparaadid sisaldavad lisaks õunaäädika kontsentraadile ka erinevaid seedimist ja ainevahetust toetavaid komponente, mis võivad leevendeda olemasolevaid probleeme. Õunaäädikas sisaldab rikkalikult mineraalaineid (kaalium, kaltsiumi, fosfor, magneesium, raud), vitamiine ( A, B1, B2, C, niatsiin) polüfenoole ja pektiine. Tugevalt väljendunud ülehappesuse korral võiks olla õunaäädika tarvitamisega ettevaatlik, kuid teie puhul, kirjast lähtuvalt, otsest riski hetkel ei näe. Kui soovite proovida, siis valige toode, mis sisaldab ka kusetrakti tööd toetavaid komponente (N. võilille ekstrakti).
Parimatega, dr. Ehala