Kaalulangus 23.05.24 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Olen 25 aastane noormees, nimelt mure on selles et olen pidev alkoholi liigtarvitaja juba pikka aega, kuid nädal tagasi lõpetasin tarvitamise täielikult, kuid nüüd on tekkinud öised uneprobleemid ning on raskusi magamisega. Üldine enesetunne on normaalne. Lisaks sellele ei taha kaalunumber tõusta kuigi söön päevas vähemalt 3 korda, kaalun hetkel 50.7kg, ööga langeb kaal keskmiselt 0.300 kg. Milles võib olla probleem?
Arst vastas:
Artur Minenko
dr Artur Minenko
Toitumisterapeut
Confido tervisekeskus
Tere, ma arvan järgmist:
Uneprobleemid:
Pikaajaline alkoholi kuritarvitamine võib põhjustada unehäireid, nagu näiteks:
• Unetus
• Narkolepsia
• Rahutute jalgade sündroom
• Õudusunenäod
Alkohol võib alguses põhjustada unisust, kuid seejärel häirib organismi loomulikku une-ärkveloleku tsüklit. Kui inimene lõpetab alkoholi tarbimise, üritab tema organism taastuda, mis võib põhjustada unehäireid.
Kaalukaotus:
On mitu põhjust, miks inimene võib kaotada kehakaalu, hoolimata sellest, et ta sööb kolm korda päevas:
• Kiirenenud ainevahetus: Alkohol kiirendab ainevahetust, põletades rohkem kaloreid. Kui inimene lõpetab alkoholi tarbimise, aeglustub tema ainevahetus, mis võib põhjustada kaalukaotust.
• Isukaotus: Alkoholismi võib suruda isu. Pärast alkoholi tarbimise lõpetamist võib isu taastuda, kuid normaalsete toitumisharjumuste taastamine võib võtta aega.
• Seedehäired: Alkohol võib kahjustada mao ja soolte limaskesta, põhjustades seedehäireid ja toitaineinete omastamise probleeme. See võib põhjustada kaalukaotust.
• Uneprobleemid: Uneprobleemid, nagu näiteks unetus, võivad põhjustada kaalukaotust, kuna organism ei tooda hormoone, mis vastutavad kyllästustunde eest.
Stress:
Uneprobleemide ja kaalukaotusega seotud stress võib mõlemat probleemi süvendada. Stress võib tõsta kortisooli taset, mis on hormoon, mis võib suruda isu ja häirida und.