Kas lapsed oleksid tasuta mänguasjade nimel nõus sööma puu- ja aedvilju?
San Franciscos arutlusel olev seaduseelnõu ei hakka vastuvõtmise korral kangutama teie käte vahelt McDonald’si lasteeine mänguasju. Selle asemel soovitakse keelata lelude lisamine einetele, mille toiteväärtus ei vasta normidele.
Siiani pole õnnestunud leida uurimisandmeid selle kohta, kas lapsed eelistavad eineid, millega on kaasas mänguasi (vanematel on kindlasti varuks palju anekdootlikke lugusid), või kas seaduseelnõu nõuded suurendaksid toitvama kiirtoidu müüki, vahendab Wall Street Journal.
Yale’i ülikooli toidupoliitika ja rasvumise Ruddi uurimiskeskuse turundusjuht Jennifer Harris märgib terviseblogis Health Blog, et konkreetselt sellel teemal ei ole avaldatud ainsatki uurimust.
Siiski olevat me tema sõnul hästi kursis sellega, et lastele suunatud kiirtoidureklaamid keskenduvad suuresti mänguasjadele. USA riikliku kaubanduskomisjoni (Federal Trade Commission) 2008. aasta aruanne lastele ja noortele suunatud toidureklaami kohta märgib, et arvestuste kohaselt ulatus 2006. aastal selliste mänguasjade maksumus umbes 360 miljoni USA dollarini. Aruande kohaselt moodustavad lastele ja teismelistele mõeldud mänguasjad, uudistooted ja auhinnad teleklippide järel suuruselt teise reklaamivaldkonna, millega kiirtoiduketid neid vanuserühmi mõjutada püüavad. Seega võib oletada, et kiirtoidukohtades – mis muuseas on avaldanud vastuseisu San Francisco seaduseelnõule – mõjuvad mänguasjad lastele magnetina.
Selle eelnõu taga (California osariigi Santa Clara maakonnas juba kehtib selline seadus) on Harrise sõnul soov mõjutada toidukohti lisama mänguasju ainult tervislikumatele einetele, mis on nende menüüs nii või teisiti. Tema sõnul on see üks viis, kuidas panna lapsi eelistama karastusjookidele ja friikartulitele õunu, mahla ja piima.
Samal teemal:
Kas multikategelased innustavad lapsi rämpstoitu sööma?