valgu pulber 16.03.25 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
tere. Mul selline küsimus, et olen viimased 18 aasta olnud voodihaige. Peale auto avariid olen kaelast saati halvatud. Peale koroona põdemist kaotasid kõvasti kehakaalust. Nüüd tunnen, et ei saa piisavalt energiat toidust. Ja söön suht vähe liha ja piima tooteid ja kas nüüd võin lisada oma toidule 25 g valgu pulbrit 2 korda päevas?
Arst vastas:
Artur Minenko
dr Artur Minenko
Toitumisterapeut
Confido tervisekeskus
Tere!
Energiaks on vaja nö pikki süsivesikuid, näiteks pudrud ja tangud (tatar, riis, oder jne). Päeval võib süüa ka makarone, kartulit ning kui gaase ei teki, siis ka kaunvilju. Organismile on liiga kulukas energia ammutamine valkudest, sellisel juhul kaotate lihasmassi.
Valgurikkaid pulbrikokteile võib tarbida vahetevahel, aga harva. See võib häirida soolestiku motoorikat, muutes selle "laiseks" toidu töötlemise aja muutumise tõttu. Soovitan tavalist naturaalset toitu.