Külmetasin neerud 10.03.25 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Selg on jäik ja uriin on hägune.
Arst vastas:
Madis Veskimägi
dr Madis Veskimägi
Perearst
Tõstamaa Tervisekeskus
Tere !
Teie sümptomid – hägune uriin ja jäik selg – võivad viidata kuseteede infektsioonile (UTI) või neerupõletikule (püelonefriit).
Võimalikud põhjused
Kuseteede infektsioon (põiepõletik, prostatiit) – sagedamini vanemas eas, võib esineda ka ilma palavikuta.
Neeruvaagnapõletik (püelonefriit) – kui lisanduvad seljavalu, väsimus, külmavärinad või palavik, vajab kiiret ravi.
Kuseteede kristallid või kivid – võivad tekitada häguse uriini ja alaseljavalu.
Eesnäärmepõletik või -probleemid – vanemas eas tavaline, võib põhjustada uriinimuutusi.
Mida teha?
✅ Jooge palju vedelikku – soe jõhvikatee või kummelitee võib aidata.
✅ Vältige külmetamist – hoidke alaselg ja jalad soojas.
✅ Võimalusel tehke uriinianalüüs – kui on põletik, võib vaja minna antibiootikume.
✅ Kui lisandub palavik või valu süveneb, pöörduge arsti poole kiiresti!
Kui 2–3 päeva jooksul enesetunne ei parane, võib vaja minna antibiootikumravi.
Head tervist soovides,
Madis Veskimägi ja ChatGPT