Külmetasin neerud 11.03.25 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Selg on jäik ja uriin on hägune.
Arst vastas:
Madis Veskimägi
dr Madis Veskimägi
Perearst
Tõstamaa Tervisekeskus
Tere !
Teie sümptomid – jäik selg ja hägune uriin – võivad viidata kuseteede või neerupõletikule. Kuna olete proovinud teedega ravida juba 2 nädalat, kuid olukord pole paranenud, vajate tõenäoliselt kiiret meditsiinilist hinnangut ja võimalikke ravimeid.
Võimalikud põhjused:
Kuseteede infektsioon (UTI) – bakteriaalne põletik, mis võib ravimata liikuda neerudesse (püelonefriit).
Neerupõletik (püelonefriit) – tavaliselt kaasnevad seljavaluga ka palavik ja üldine halb enesetunne.
Eesnäärmeprobleemid – vanemas eas võib esineda eesnäärme suurenemist või põletikku, mis põhjustab kuseteede häireid.
Neerukivid – võivad tekitada häguse uriini, seljavalu ja vahel ka veritsust uriinis.
Mida teha?
📌 Kiirelt arsti poole – vajate uriinianalüüsi ja vereanalüüsi, et hinnata põletiku ja neerufunktsiooni näitajaid.
📌 Jälgige sümptomeid – kui tekib palavik, tugev külmavärin, tugev valu või iiveldus, pöörduge kiiresti EMO-sse!
📌 Piisav vedeliku tarbimine – jooge vett ja neeruteesid, kuid ärge lootke ainult taimsele ravile, kui sümptomid püsivad.
📌 Võimalik antibiootikumravi – kui analüüsid kinnitavad infektsiooni, on vajalik arstilt sobiv ravim.
Head tervist soovides,
Madis Veskimägi