Ülekaalulisus 31.08.24 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! Olen 23 aastane naine, kes on ülekaalus. Olen 176cm pikk ja kaalun 118kg. Olen muidu terve elu olnud norm- või isegi alakaalus. Kuid minu ülekaalu “tee” algus sai sellest, kui jäin ootama oma esimest last. Raseduse ajal olin veel normaal kaalus, kuid pärast sünnitust ja hiljem, kui hakkasin rasestumisvastaseid tablette võtma, hakkas kaal aina juurde tulema, siis ma isegi ei pannud tähele, et olen juurde võtnud. Kuid lähedased hakkasid ütlema, et olen suuremaks läinud. Tol ajal ei pannud tähelegi seda juttu. Teise raseduse aeg võtsin meeletult juurde ning pärast sünnitust olen kaotanud max 5kg. Olen üritanud igasuguste kavadega kaalu alandada, kuid alati samale teele läinud, et ma ei suuda magusast loobuda. Kõige suurem patt ongi see, et ma ei suuda loobuda magusast, kõik šokolaadid, koogid, magusad joogid on just mulle kui stressi leevendajad. Ma saan aru, et ma pean neist loobuma, kuid ma ei suuda. Alati, kui olen midagi magusat söönud, hiljem kahetsen, tunnen süütunnet, isegi hakanud nutma. Tahaks enda keha uuesti armastama hakata, kuid ma ei oska kuidagi alustada.
Arst vastas:
Artur Minenko
dr Artur Minenko
Toitumisterapeut
Confido tervisekeskus
Tere!
Tõenäoliselt on teie hormoonid rasestumisvastaste tablettide võtmise ajal tasakaalust väljas. Teie magusaisu põhjuseks on aga ebatervislik toitumine, kus puudub piisavalt loomset valku (lind, kala, liha, munad, piimatooted). Loomulik valk koosneb aminohapetest, millel on magus maitse. Nende puudus ajab aju otsima magusat maitset ja see omakorda toob kaasa liigse magusa söömise.
Soovitan teil esmalt korraldada oma toitumis- ja unegraafik, seejärel lisada oma päevaellu jõusaalis treenimist. Saaksin olla teile selles abiks.